Aangekomen in Hanoi

17 januari 2020 - Hanoi, Vietnam

Vandaag begon onze reis. Het was de dag van de reis naar Hanoi. Twee dagen moet ik eigenlijk zeggen, maar alles smelt een beetje in elkaar met de verschillende tijden en een nacht niet slapen.

04E3EE22-EB4D-4B91-85FB-6057B17CAF42
Eerst een vlucht naar Bangkok van elf uur. Genoeg films aan boord dus prima vermaakt. In de rij voor het boarden kwamen we mijn nicht met familie nog tegen. Wat een toeval, in hetzelfde vliegtuig! Maar doorday we naar de zon toevlogen is het van slapen helaas niet gekomen. Daarna twee uur overstaptijd en nog een vlucht naar Hanoi.

65E04139-3F6B-42C9-ADDB-1424F4A9F790

Daar aangekomen nog in de rij voor een visum en in de rij voor een stempel. Een flinke tijd later stonden we dan eindelijk buiten, waar een man stond te wachten om ons op te halen en naar het guesthouse te brengen.

Ik wist van te voren dat het druk zou zijn op de weg, maar dit had ik nog nooit gezien!: met z’n vijven op een brommer, tegen de richting in op de vluchtstrook, hele bomen achterop, hele grote kruispunten zonder stoplichten, iedereen met dikke winterjassen en mutsen met helm daar bovenop en toen er naast ons een meisje aangereden werd door een bus, stapte de chauffeur uit om de scooter los te peuteren en reden ze beiden weer verder.

9505DB6D-B5FC-4628-AEE5-974A08B36057E0F1F771-0318-4F79-8858-51CD522FDB2B
Eenmaal aangekomen konden we met gebaren en translate nog wat te eten vinden en zijn we na ruim 30 uur wakker eindelijk gaan slapen.

1. Elise:
    17 januari 2020
    Have fun 😍
  2. Carmen Higgins:
    18 januari 2020
    Have fun and safe travels!