TET in Cat Ba

26 januari 2020 - Cat Ba Island, Vietnam

Dag 8: 24 januari

vandaag was de oudjaarsdag van TET. Voor de mensen hier de laatste dag van 2019. Zoals we verwacht hadden, was alles dicht. Alleen een aantal restaurantjes waren nog open. Omdat alles dicht was, zijn we maar random wat gaan lopen over het eiland. Bij toeval kwamen we erachter dat een fort waarover we gelezen hadden, wel open was. Deze hebben we dus nog even bezocht. Helemaal uitgestorven, maar mooie uitzichten.

75757EFA-4E17-4ED4-9D04-B77F5298E1AA5B8CF836-02C7-444B-BE2A-5E3ADCDE014A

Ook was het af en toe best even spannend om door de verlaten donkere tunnels en kamers te lopen.

9EE0A356-D151-43E3-9C36-D7BD49EDFEBF
verder weinig gedaan deze dag. Als avondeten voor de vierde🤭 keer bij hetzelfde restaurant gegeten. Maar als het lekker is, is het lekker🤷‍♀️7A65B0EB-AB01-45BB-978C-5CB7B2B6D4BF
hier kwamen we erachter dat er s avonds vuurwerk afgestoken zou worden en er een feestje was. Wij gingen dus nog even terug naar het hotel om om te kleden en nog even te relaxen.

Maar tot onze kamer zijn we nooit gekomen. Toen we de lobby inliepen, werden we gelijk naar een tafel geleid, gedekt met verschillende soorten alcohol en eten. Hier zaten alle mensen die nog in het hotel waren en nog wat mensen uit andere hotels. Super leuk dat dat zo geregeld was zodat we met zn allen TET konden vieren. Alleen jammer dat de voertaal steeds meer Spaans werd, naarmate er meer Spaanse mensen kwamen.

Iets voor twaalf zijn we naar de pier gelopen om het vuurwerk te kijken. Het hele eiland was hier verzameld en telden allemaal mee af naar 00:00. Om middernacht klapte het vuurwerk de lucht in. Een 17-minuten lang durende show met het mooiste vuurwerk dat ik ooit heb gezien!

C92592E9-C451-4EC1-A13D-5DBF798D73EB
zie het filmpje bij deze blog voor het aftellen.

daarna zijn we nog een kroeg ingegaan, waar we heel veel Nederlanders en andere backpackers tegen zijn gekomen. En cocktails voor €2!

nog een leuk feitje: tijdens TET koopt iedereen een sugarcane met een strikje erom voor geluk. Deze kon je overal kopen op de hoek van de straat.

A5124785-4C53-40B0-9EE1-F0247D4C5163

Dag 9: 25 januari

vandaag hebben we helemaal niks gedaan. We werden pas om half twaalf wakker en hebben de hele dag in bed gelegen. Prima dagje daarvoor, want het regende de hele dag heel hard en alles was dicht. Uitrusten moet soms ook.

Dag 10: 26 januari

Na 4 dagen Cat Ba werd het tijd om weer door te reizen. We zijn in de bus gestapt naar Tam Coc. Dat ligt vlakbij Ninh Binh. De kamer ziet er goed uit en we de bezienswaardigheden beloven ook wat: veel tempels en mooie riviertjes. We zullen morgen met de fiets eens gaan verkennen. Eerst nog maar eens lekker avondeten:

69E86CDA-348D-4037-870F-54A078CFF737

1. Marlies Valentijn:
    26 januari 2020
    Wauwie gaaf hoor, blij dat je het zo naar je zin hebt:)
  2. Erna:
    26 januari 2020
    Leuk om te lezen Nin?
    Hebben jullie binnen 1 maand twee keer oud&nieuw gevierd.
    🥳🎇
    Ga je nu ook 2 keer je verjaardag vieren, je bent tenslotte 18 dagen na nieuwjaar jarig....😜😜
  3. Sanne:
    28 januari 2020
    Het ziet er heel mooi uit, Nina!