Cameron Highlands

25 februari 2020 - Cameron Highlands, Maleisië

Dag 38, 24 februari

Vanochtend weer vroeg de bus in om door te reizen naar cameron highlands. Deze rit duurde best lang, dus we kwamen pas eind van de middag aan. Het stadje in cameron highlands is niet zo speciaal, dus we hebben niet echt meer iets gedaan die avond. Vooral plannen en regelen voor de komende week.

Dag 39, 25 februari

Vandaag gaan we de theeplantages en de mossy forest bezoeken. Eerst reden we langs een theeplantage, maar was het erg mistig. Eerst naar mossy forest dus.

5E86D02D-8D0A-4A3B-8C29-74BC81F31A8B

Dit bos is heel vochtig gedurende het hele jaar. Hierdoor groeit er heel veel mos op elke boom. Er groeien ook veel speciale planten, zoals vleesetende planten, speciale bloemen en bomen. Dit bos schijnt ontzettend oud te zijn, maar door de hoge luchtvochtigheid, weinig zonlicht door de mist en de hoog gelegen plaats waar het bos is, zijn de bomen maar klein en dun.

808D8BF3-D34B-483C-8845-E1E3F15A37DF

Na het bos, gingen we weer terug naar de theeplantages. Nu de mist opgeklaard was, hadden we prachtig uitzicht.

C243E62B-6584-4620-9E1E-F0A1ADD2304E

Na een flinke hoeveelheid foto’s (onder andere van het nest puppy’s wat we tussen de theeplanten vonden), gingen we door naar de theefabriek. Hier werd er uitgelegd hoe de thee geplukt werd, daarna gedroogd en fijngemalen, gezeefd en gefermenteerd. Ook werden de verschillende soorten thee uitgelegd. Daarna konden we zelf een kopje thee kopen en souvenirs aanschaffen in het winkeltje.

13297ADF-D886-4EB8-9491-6D0B257DD2AB

Na afloop zijn we nog even langs een aardbeienfarm gereden. Precies hetzelfde zoals ze ze ook in Nederland hebben, maar je kon er aardbeien kopen voor €1 dus ik klaag niet.

Op de weg terug naar het hostel moesten we even achteruit voor een tegemoetkomende bus. Er miste een stuk asfalt aan de rand van de weg waar de achterband maar net langs ging. Ik dacht al ‘dit gaat niet goed’, maar het kwam niet in me op dit ook hardop te zeggen. Boem, het voorwiel in het gat. Auto vast. Gelukkig was het een vierwielaangedreven terreinwagen en konden we met 8 mensen duwen, dus was hij er zo weer uit.

C61613D8-8A4F-4D49-B441-7AD1A67F7869

Het plan was om s avonds een mooie zonsondergang te zoeken bij de theevelden, maar die bleek aan de andere kant te zijn. Maar goed ook, want we zij. De hele middag en grootste deel van de avond bezig geweest met een vliegticket boeken. We zouden naar een eiland gaan, maar daar bleek alles dicht deze week. Dus maar vervroegd naar Borneo. Helaas vond de website mijn creditcard niet leuk, want hij bleef maar error geven. Aangezien airasia de ryan air van Azië is, was er geen telefoonnummer en heb ik na een uur en tien minuten in de wacht van de chat, het maar opgegeven. Gelukkig was mijn vader daar uit NL om ons uit de brand te helpen. Morgen dus eerst terug naar Kuala Lumpur en dan in het vliegtuig naar Borneo.

S avonds nog even alleen een rondje door het dorpje gelopen en op tijd gaan slapen.

1. Wil:
    26 februari 2020
    Was best kort in Maleisie, maar nu op naar Borneo!
    En daarna? Sumatra, Java, Bali, Lombok?