Nog even langer in Hoi An

3 februari 2020 - Hoi An, Vietnam

Dag 17, 2 februari

na de drukke avond van gister, was vandaag een chilldag. Hoi an ligt aan het strand, dus een dagje strand stond al op de planning. Nu dit ook nog de eerste dag echt mooi weer was, kwam dat helemaal goed uit.

met zn vieren (lisa, fabio, een van de jongens van gister en ik) zijn we naar de beachclub gegaan. Deze ligt aan het strand, dus we konden makkelijk heen en weer lopen voor een verse kokosnoot. Alcohol konden we allemaal even niet meer zien (of vooral ruiken🤢).

behalve zwemmen, zonnen, eten en drinken, hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. Het was een heerlijke dag.

’s avonds hebben we een afstandsbediening gehaald bij de receptie en zijn we op de zitzakken bij de tv neergeploft om fantastic beasts te kijken. Op tijd naar bed gaan is ook wel eens lekker.

geen foto’s gemaakt deze dag, want daar waren we te moe voor.

Dag 18, 3 februari

Vandaag moesten we uitchecken. Eerst uitgeslapen en rustig ontbeten. Toen onze tas opnieuw ingepakt, want die van mij en lisa waren niet meer dicht te krijgen door de zooi. Daarna hebben we fietsen (ja alweer) gehuurd en zijn we naar de markt gefietst. Hier hebben we een paar uurtjes rondgelopen en wat geluncht. We hebben allemaal natuurlijk weer veel te veel gekocht, want wat hebben ze toch veel leuke kleren hier. We moeten nog 8 weken met onze backpack ruimte, dus we moesten ons erg inhouden.

E1C541AF-94CC-40BF-8F03-E39E94B5210D

ik word trouwens steeds beter in onderhandelen! Vijftig procent van de prijs is geen uitzondering meer. De truc is om heel laag in te zetten en weg te lopen als de verkoper niet snel genoeg zakt. Ik blijf me nog steeds wel schuldig voelen, maar het is hier zo normaal. De beginprijs is ook vaak heel hoog.

972F8F9F-BC5E-4346-86AD-C275D3C0DFD2

om vijf uur werden we opgehaald door de slaapbus. Een hele luxe want hij heeft zelfs een wc. Helaas ben ik mijn oortjes vergeten dus heb ik er niet zoveel aan. Ook is er weer geen wc in de bus. Tot nu toe doet mijn blaas het heel goed deze reis, maar ik moest toch nodig plassen net! Toen ik aan de chauffeur ging vragen wanneer de volgende stop was, zag hij denk ik de paniek in mijn ogen, want in vier minuten stond hij midden op een parkeerplaats stil met de slippers al voor me klaargezet voor een extra stop. Ze houden hier niet van een natte bus denk ik😂🤷‍♀️

nu zijn we onderweg naar ninhvana. Hier is behalve het hostel helemaal niks, maar we slapen hier twee nachten als tussenstop naar dalat. Ze schijnen veel gratis activiteiten aan te bieden, dus ik ben benieuwd.