Aangekomen in Cat Ba

24 januari 2020 - Cat Ba Town (cat Ba Island), Vietnam

Dag 6: 22 januari

nadat we s ochtends aangekomen waren in Cat Ba, zijn we eerst wat uurtjes gaan slapen. Want nachten in een hostel en in de bus slapen, zorgt voor erge moeie reizigers. Verder was dit een erg nodig rustdagje. We hebben een beetje door het dorpje gelopen, wat eigenlijk alleen maar bestaat uit een boulevard.

95BC03D8-D819-463E-9BE5-E5F95B6B81FC

Voor morgen hebben we een tour geboekt over de baaien. Onder andere de beroemde halong bay.

Dag 7: 23 januari

Vanochtend vroeg op om om 7:50 bij de tour te zijn. Snel naar het ontbijt van het hostel om gauw wat mee te nemen. Helaas doen ze in vietnam niet aan snel. Terwijl wij alleen graag die kale pistolet wilden Die we in de keuken zagen liggen, liep de kok ons geduldig wachten terwijl hij een pannenkoek gaar probeerde te kijken. Daar hadden wij geen tijd voor, dus zonder ontbijt door naar de tour. Daar aangekomen kwamen we erachter dat de zaak ernaast afhaalbroodjes verkocht. Mooi! Snel wat besteld. Helaas gaat ook dit niet als in Nederland. Een kwartier later kwam de bus ons ophalen. Helaas waren de broodjes met ei nog niet klaar. We vertelden de man dat we echt weg moesten, terwijl ik de bus probeerde tegen te houden. De man leek het te begrijpen en holde zelfs het stukje tussen de kassa en de keuken. Net op tijd werden de broodjes dubbel (😩🤦‍♀️) ingepakt en konden we nog in de bus stappen. We hebben nogmaals ondervonden dat haasten iets is uit de westerse cultuur. Daar doen ze hier niet aan.

Eenmaal in de boot konden we genieten van prachtige uitzichten. Ook kregen we tips over onze reis van andere backpackers en hebben we de eerste andere Nederlanders ontmoet.

4A99B87C-EBA5-465E-82FA-0739DA108298
op de foto hierboven zie je een vissersdorpje. Dat is een heel drijvend dorp waar overal netten tussen hangen waar vis in zit. Deze drijvende huisjes zag je overal. Meestal compleet met een paar honden.

onze eerste stop was monkey island. Hier zijn jaren geleden 30 apen vrijgelaten. Deze weten nu dat ze eten krijgen van de toeristen en zoeken ze ook op. Op een rotsige track naar de top van het eiland, kwamen we ze overal tegen.

59BFE436-9A0D-45BC-80DC-37BDEF085BE6

58F88B81-6E84-4D23-8F2D-C3886CA36865
ze gingen zo naast je zitten en pakten alles van je af. Zo ook mijn waterflesje uit mijn voorval, terwijl ik ze op afstand probeerde te houden, omdat ze nog wel eens agressief konden zijn. Gelukkig liep hij hem later ook weer los.

51A5526A-AB2B-4732-99D2-C742A5F0FDA4
eenmaal boven was het uitzicht echt prachtig!

5B4CA6DF-A5C5-4853-9DD7-440174109B01

6C3A0DDD-510D-456B-ABB4-11BED5AF2E9C
overal op het strand lagen stukken dood koraal. Super zonde!

8D4B1456-8E08-4787-98BB-E40424EF807A

Onze volgende stop was kajakken tussen de torenhoge bergen en onder grotten door. Lisa en ik voeren voorop en waren een hele tijd helemaal alleen op een gigantisch meer. Echt een geweldig gevoel van rust en vrijheid.

310CA74E-E5E0-4D33-9E03-966763DEE53F
ook hebben we tijdens het kajakken de meest bedreigde primaat van de wereld gezien. De witkoplangoer. Helaas geen foto kunnen maken maar we hebben hem heel duidelijk kunnen zien. Heel bijzonder.

op de terugweg was er de mogelijkheid tot zwemmen en snorkelen. Maar het koraal was bijna helemaal dood en met de 22 graden en bewolkt, hebben wij maar overgeslagen. Daar krijgen we nog genoeg mogelijkheden voor verder in onze reis.

morgen is het begin van TET: chinees nieuwjaar. Morgen is het een soort oudjaar en is alles dicht. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn!

1. Wil:
    25 januari 2020
    Super leuk Nina. Echt lekker aan het reizen.