Eerste dag in Thailand.

1 juli 2013 - Chiang Mai, Thailand

Gisteren zijn we aangekomen in Thailand. Helaas was dit niet niet zonder moeilijkheden. We moesten twee keer overstappen. Eerst zouden we naar Moskou vliegen. Daarna naar Bangkok en uiteindelijk naar Chiang Mai. De vlucht naar Moskou ging zonder problemen. We vlogen met een KLM vliegtuig en zoals elk KLM vliegtuig was het ruim en goed geregeld. Toen we in Moskou aankwamen was het, heel anders dan in Nederland, 30 graden. Dat was wel even wennen. Om 8 uur ging onze vlucht naar Bangkok. We zaten in een supergroot vliegtuig maar jammer genoeg hadden we maar hele kleine plaatsten en bijna geen beenruimte. Dat was wel vervelend voor een vlucht van ruim negen uur. In het eerste vliegtuig hadden we al warm eten gehad, maar in dit vliegtuig kregen we nog een keer warm eten. Dit was rond (Nederlandse tijd) half 10. Rare tijd voor eten aangezien het in Rusland dan zelfs half 12 is. We hadden gelukkig wel een tv in het vliegtuig dus we hoefden ons niet te vervelen. Om half 2 's nachts(Nederlandse tijd) Kregen we ontbijt. Best een rare tijd voor ontbijt. Vooral omdat het in Rusland half 4 en in Thailand half 7 's nachts was. Geen van deze tijden lijken ontbijt tijd, maar toch kregen we het. Na een vertraging van ruim een uur kwamen we eindelijk aan in Bangkok. Helaas was dat aan de late kant voor onze volgende vlucht. Gelukkig stond er al een meneer van het vliegtuig op ons te wachten om ons naar het volgende vliegtuig te begeleiden. Tien minuten later zaten we in het volgende en laatste vliegtuig. Natuurlijk kregen we ook in dit vliegtuig nog een keer eten. Daar had ik natuurlijk heel veel trek in om half 5 (Nederlandse tijd). Drie keer eten in een nacht is naar mijn zin toch wat teveel. Eenmaal aangekomen in Chiang Mai kregen we te horen dat onze bagage nog steeds in Amsterdam lag. Heel fijn... Gelukkig kregen we dat later op de dag al bij ons hotel bezorgt zodat ik na ruim 14 uur in een vliegtuig eindelijk kon douchen.

's Avonds zijn we nog even naar de bekende 'Sunday night market' geweest. Hier hebben we heel veel van de cultuur gezien. Er waren heel veel etenskraampjes, heel veel muziek en allemaal blinde mensen die aan het bedelen waren. Het was de omgekeerde wereld ten opzichte van het nette en goed georganiseerde Nederland. Heel erg leuk om mee te maken. Natuurlijk waren we na ongeveer twee uur verdwaald, dus zijn we met een toektoek terug naar het hotel gereden. En dat ging niet erg rustig. Mensen die denken dat ze in Nederland soms agressief rijden zijn duidelijk nog nooit in Thailand geweest. Gelukkig zijn we levend bij ons hotel aanbeland.

Vandaag hebben we met onze 'olifantengroep' (de mensen die ook naar het olifantenkamp gaan) Thais leren koken. We hadden een hele leuke begeleider en we hebben veel gerechten gemaakt. De meeste gerechten waren erg lekker maar ook vaak erg pittig. Dat is minder aangezien het al zo heet is. Wel was het erg leuk en hebben we veel geleerd.

Morgen gaan we jungleflight doen (zo een parcours hoog in de bomen) en daarna naar het olifantenkamp. Ik hoop dat dat ook erg leuk wordt en dat het daar misschien iets koeler is. :)

1. Kimberley:
    Heei nina :)

Das een stuk minder dat de koffers nog in Amsterdam lagen xd maar t klinkt heel leuk met
    de olifanten en wat je gaat doen in de bomen :) k ben benieuwd naar alle foto's die je maakt ;)
    (Toen wij naar new york gingen kregen we het eten trouwens ook op de vreemdste tijden dus dat verbaasd me niet eens xd)

Xx kimberley
  2. Myra:
    Leuk en spannend Nina!
  3. Steffi:
    klinkt geweldig!
    ben benieuwd naar de foto's :)
  4. Monique van Leijden:
    1 juli 2013
    Spannend. Ik ben idd ook erg benieuwd naar de fotos. Met wie ben je eigenlijk naar Thailand. Groetjes van ons.